MÓZES - Az elutasított szabadító (2Móz. 2-4.fejezet)

2021.11.22

Mózes (vízből kihúzott) életének kezdete szintén viszontagságos, akárcsak az Úr Jézusé. A gonoszság erői minden követ megmozgatnak, hogy megakadályozzák a szabadító megszületését, megmaradását, felnövekedését. Mindketten királyi pompában élnek, mielőtt Isten tervének megvalósítói lesznek. (Jézus a mennyben, Mózes a fáraó udvarában.) Mindketten feladják ezt a pompát, hogy azonosulhassanak az Isten népének szenvedéseivel. Cselekvésre készteti őket a szeretet.

Jézus szolgálata (is) a Jordánból való kijövetel, bemerítkezés (vízből való kihúzás) után veszi kezdetét. Földi szolgálatának "rövid" három éve alatt megmutatja erejét a gonosz erőivel szemben. Halálos csapással sújt le a Sátán képviselőire e Földön. Népe azonban (kevés kivétellel) őt sem fogadja el, ahogyan Mózest is "cserben hagyják" a zsidók fiatal korában. Ennek bizonyítéka az a kulcsmondat, amely mindkét Szabadító esetében elhangzik:

  • Mózesnél: "Ki tett téged elöljáróvá és bíróvá közöttünk?" (2 Móz. 2:14)

  • Jézusnál majd akkor hangzik el, amikor már egyértelmű, hogy a zsidó vezetők elutasítják, mint Messiást: "Ember, ki tett engem bíróvá fölöttetek, hogy megosszam az örökséget?" (Luk. 12:14)

Az elutasított szabadítók megmentő erejét mindkét esetben hosszú-hosszú időre a pogány népek élvezik. A midianita pap - Jetró (magasztosság, fenség), vagy Réuel (Isten barátja, Isten pásztora!) - lánya (Cippóra - madár, csicsergő, éneklő) lesz Mózes hitvese, miután a segítségükre siet az ellenséges pásztorokkal szemben. Ugyanígy Jézus a jó pásztor, aki a tolvaj és rabló "pásztorokkal" szemben megvédi juhait, és pásztorolja őket. Jézus menyasszonya a dícséretet éneklő eklézsia, egyház. Mózes és Cippóra gyermekeinek neve is az egyház földi helyzetét jellemzik: Gersóm - jövevény ugyanott, Eliézer - Isten segítség, Isten segítsége.

Izráel népét azonban nem felejtette el Isten, és az idők végén egységesen, természetfeletti módon megszabadítja őket a nagy nyomorúságot előrevetítő egyiptomi 10 csapást követően. A szabadító újra eljön, és minden szem meglátja őt! A Jelenések könyvében ábrázolt két próféta is megjelenik.

Minden keresztényt foglalkoztató kérdés, hogy az egyház ekkor még a Földön lesz, vagy ekkorra már megtörténik az elragadtatás...  Van egy rejtélyes "közjáték" Mózes visszatérésekor. Ez talán választ ad a kérdésekre: "Útközben történt, az éjjeli szálláson, hogy rátámadt az Úr, és meg akarta ölni. De Cippóra fogott egy éles követ, levágta fiának az előbőrét, Mózes combjához érintette, és így szólt: Véren szerzett vőlegényem vagy! Akkor eltávozott tőle az Úr. Cippóra akkor a körülmetélés miatt nevezte így Mózest: Véren szerzett vőlegény." (2 Móz. 4: 24-26)

Jézus azt állította, hogy úgy fog eljönni értünk, mint éjjel a tolvaj: "mert ti magatok is jól tudjátok, hogy az Úr napja úgy jön el, mint éjjel a tolvaj." (1 Thessz. 5:2) Ez a váratlan éjszakai esemény jelezheti, hogy az egyház ekkor fog hivatkozni a vér által szerzett vőlegényére - Jézus Krisztus kereszten történt megváltó munkájára -, és menekül meg az ítélet alól. Ezt támasztja alá az is, hogy Cippóráról többé nem hallunk, mintha nem lenne ott a nagy kivonulásnál.....

© 2022 Isten gyermekei
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el